Tuesday, September 2, 2014

Cabaran 30 Hari | Hari #2 | 5 Cara Memenangi Hati Aku

Task #2 Cabaran 30 Hari | cara nak memenangi hati aku Redscarz | Daus. Hmm bab ni memenangi hati aku ni senang je kot. Sebab aku ni bukan pendendam sangat dan aku bukannya cerewet sangat. Mudah je pun tapi macam seriau gak baca karangan di bawah..

Masa 
Aku suka orang yang tepati masa dan waktu. Kalau tak mampu nak buat jangan berjanji, lebih baik cakap 'akan cuba' sampai pada waktu Aku tak suka berjanji dengan orang, bukan apa, takut nanti termakan janji. Kecuali hal kerja, SYMP.

Hobi
Haa, part ni memang aku suka. Sapa-sapa ada hobi sama dengan aku memang boleh masuk line. Tapi kalau hobi tak sama, bukan tak boleh kawan tapi jangan potong line. Harap maklum

Kerjasama
Kalau nak bekerjasama tu pastikan semua bekerja dan faham tugas masing-masing. Faham keadaan semua pihak dan jangan buat andaian tanpa usul periksa. Aku suka bekerja cara begini. Kalau ada benda kita terlupa, bos ke, anak buah ke, sapa-sapa yang ingat tu buat la reminder. Cakap elok-elok, atau tegur dengan elok-elok.

Jujur
Aku suka orang yang jujur dan mukanya tidak bertalam-talam. Sekali kau berbohong pada aku, aku tak akan mudah untuk percayakan kau balik. Ko try ambik hati aku balik, silap-silap tak dapat. Mungkin aku still berkawan tapi kata-kata mu aku tapis.

Tikam belakang
Paling aku tak suka, main tikam belakang. Terutama dalam berbisnes. Berbisneslah dengan cara yang elok walaupun pendapatan kurang lumayan. InsyaAllah rezeki tu ada. Dari mencatas periuk nasi orang lain untuk mendapat keuntungan yang lumayan. 
Juga dalam hal lain pun, jangan nak shortcut je kalau nak sesuatu. Kalau elok caranya takpe jugak. Kalau sampai menyakitkan hati pihak lain, abaikan jela. 

Fuhh penat memikirkan ayat yang sesuai.. Ini jela cara nak memenangi hati aku, apa macam? ada chance? hahah...

22 comments:

  1. Tikam belakang?... hmmm... mkn dalam ayat tu... wakaka... dah byk kali x jujur... nsb baik x prasan... kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. slalu dah. dgn ko je dah imune. ko ada guna-guna #ehhh

      Delete
  2. semua aku out.., patut aku tak berjaya ngorat kau

    ReplyDelete
  3. ok2 tikam depan2 bleh erkkkk hahahhaa

    ReplyDelete
  4. alamakkkk aku tak jujur punya orang.... dok tetepi minum kopi -_-

    ReplyDelete
  5. best kalau dapat geng yang sama hobi dengan kita...

    ReplyDelete
  6. Daus, serius orangnya. Baru sekali jumpa belum cukup untuk memenagi hati..dah hobi lain lain..kan.

    ReplyDelete
  7. Yeahhh tapi yang pasti abang firdaus memang baik orangnya. Suka berkawan dengan abang firdasu

    ReplyDelete
  8. kak sue tikam depan, fiza tikam tepi . hahaha :p

    ReplyDelete
  9. Tikam belakang, paling tak best! Tikam depan tu cmne kwn2? :-)

    ReplyDelete
  10. Jujurlahh padakuuu bilaa kauu takk lagii cintaaa

    ReplyDelete
  11. Tak jujur mmg takleh buat kawan langsung

    ReplyDelete
  12. Tak jujur n tikam belakang..aku pun x suka bro

    ReplyDelete