Sunday, August 24, 2014

Heavy Duty Freight Locomotive | Enlighten Train Series

Heavy Duty Freight Locomotive ni koleksi train aku yang ke #3 dari Enlighten Train Series. Makin susah nampaknya aku dapatkan koleksi jenis Enlighten ni. Merata-rata aku cari tapi tak jumpa. Yang train brand lain ada la. Aku sudah jatuh hati dengan Enlighten mana mungkin cari yang lain. kekekeke...
Sejumlah 282 pcs ada dalam kotak ni. Tempoh sejam dua tu stendet la nak pasang lego ni. Jumlah paling banyak pcs dari yang aku pasang sebelum ni. Mungkin lagi sukar. 
Ni ada manual cara nak pasang, kalau takde manual ni, jangan harap nak dapat train ni.
Ni aku pasang dah half way, mengantuk.. erkk. Pastikan time nak pasang tu tengah bersemangat. Kasi bunyi keretapi skali. pooot..poooot...
Siap sudah train aku. Setengah hari aku pasang, kejap buat kejap skip buat benda lain. Hehe.. Gini la rhopernyer bila dah siap. Comel kaw.. 
Ni dari pandangan sisi
Dari pandangan belakang
Okeh, dah boleh bergerak. Kapten sudah mau jalan. Hehe.. 

Memandangkan ni koleksi aku yang ke #3 jadi mestila ada yang ke#2 dan yang #1 kan. Meh nak usha, 


Bila train ni dah berkumpul pastinya Ia Lebih Menarik. Sangan sesuai untuk buat hiasan.

Ada brani? ....

3 comments:

  1. Minat mcm Daus ni memang tak akan merasa bosan dlm kehidupan seharian, .. salam hujunng mlm minggu #kelabbloggerbenashaari.

    ReplyDelete
  2. Rajin betul kumpul train lego ni.. perrrgghhh good2!!!

    ReplyDelete
  3. Ada tak manual lokomotif ini lagi? I lost mine...

    ReplyDelete